۰۲۶۳۴۲۷۳۳۰۳
کاتالوگ شرکت

شرایط موثر بر محصول ها در بسته بندی کارتن

شرایط موثر بر محصول ها در بسته بندی کارتن

شرایط موثر بر محصول ها در بسته بندی کارتن خیلی مهم بود و به فروش محصول کمک بسزایی میکند.

بسته بندی کارتن

بسته بندی از نوع مقوایی یا همان کارتن دارای مزایاییست که از زوایای مختلف قابل بررسی است :

دما : دما تاثیر آنها بر چسب و استحکام مقوای کارتن ندارد و تنها باعث خشک شدن الیاف آن میگردد . اما افزایش دمای بیش از اندازه موجب تغییر در رنگ ، خم شدن مقوا و نهایتا سوختن آن می شود . دما و رطوبت با هم باعث میشود عوامل بیولوژیکی و مخرب رشد کند و اثرات جبران ناپذیری وارد نمایند .

رطوبت : محصولات صنایع کارتن سازی نیز دارای رطوبت پذیرند چراکه ماده اولیه ای که کارتن از آن تهیه میشود الیاف چوبی است که رطوبت را جذب میکند . اگر از آهار و سایر مواد افزودنی ضد رطوبت در ساخت کارتن و مقوا استفاده نگردد الیاف رطوبت را جذب میکند و پیوند بین آنها کم میشود و نهایتا در رطوبت زیاد نیز لبه های کاغذ و مقوا از هم جدا گشته و باز میشود . ب

روغن و چربی : چربی باعث کم شدن استحکام ثابت مقوا میگردد . مگر اینکه مقوا ضد روغن باشد و یا اینکه در روند تولید کارتن از نوعی پوشش نایلونی یا لمینت استفاده شود .

گرد و غبار : گرد و غبار موجب ضعیف شدن چسب مابین لبه و لایه سطحی مقوا میگردد اما آنچنان اثری بر روی محصولات کارتن سازی ندارد.

نور : وجود نور بتنهایی بدون زیاد شدن دما اثر آنچنانی روی مقوا نداردر. از تاثیرات نور را تنها میتوان تغییر رنگ ظاهر و سطحی ، کم رنگ شدن علائم چاپ شده بر روی کارتن ضعیف شدن چسب بسته بندی نام برد .

خواص اسیدی و بازی : اسید های غلیظ قدرتمند مانند اسید سولفوریک ، اسید کلریدریک ، اسیدهای ضعیف و رقیق مانند اسید استیک ، اسید فرمیک روی مقوا و کاغذ اثرات بدی میگذارند .

شرایط موثر بر محصول ها در بسته بندی کارتن

شرایط موثر بر محصول ها در بسته بندی کارتن

استفاده از بسته بندی توسط کارتن

در بیشتر مواقع و در کسب وکارهای بزرگ احتیاج به انبار کردن محصولات میباشد که لازمه این امر استفاده از بسته بندی توسط کارتن یا جعبه میباشد.

به دلیل پیشرفت فناوری ها در صنعت کارتن سازی و بسته بندی امکان تغییر آسان گرافیک و مشخصات ظاهری کارتن ها به سلیقه مشتریان  وجود دارد.

استحکام:مقاومت خوب در مقابل فشار و ضربه در عین سبکی، در صورت استفاده از مواد اولیه خوب در هنگام ساخت کارتن ها

مکان ایجاد تهویه هوا در کارتن ها با ایجاد محفظه ها و سوراخ های مخصوص

مناسب برای هر نوع محصول:قابلیت استفاده برای بسته بندی اکثر محصولات و اجناس بطورکلی هر محصولی و جنسی که تولید میشود امکان تولید کارتن یا جعبه مخصوص آن نیز بسته به نظر مشتری وجود دارد.

قابلیت چاپ پذیری و طراحی جذاب و استفاده در تبلیغات.

 

شرایط موثر بر محصول ها در بسته بندی کارتن

در این مقاله با بیان شرایط موثر بر محصول ها در بسته بندی کارتن به شما در انتخاب نوع بسته بندی راهنمایی کوچکی کردیم کارتن سازی پارس فرزنده انواع کارتن برای محصولات شما می باشد.