۰۲۶۳۴۲۷۳۳۰۳
کاتالوگ شرکت

الهام گرفتن از طراحی بسته بندی‌های خلاقانه

الهام گرفتن از طراحی بسته بندی‌های خلاقانه

در هر جای ایران هستید میتوانید سفارش طراحی بسته بندی‌های را فقط با یک کلیک بصورت اینترنتی خریداری کنید. طراحی بسته بندی‌های و سفارش کارتن بسته بندی در هر ابعاد پذیرفته میشود جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید..

سفارش طراحی بسته بندی‌های در تهران،فروش کارتن اسباب کشی در اصفهان،فروش کارتن اسبابکشی در تبریز و سایر شهرستانهای ایران

طراحی بسته بندی

نمی‌توان این واقعیت را نادیده گرفت که کیفیت محصول اصلی‌ترین عاملی است که وفاداری مشتریان به یک برند را رقم می‌زند اما نباید از این مهم غافل شد که بسته بندی نخستین تصویری است که در ذهن مشتریان بالقوه ثبت می‌شود. به علاوه مشتریان تجربه دریافت و بار کردن بسته بندی محصول را از یاد نمی‌برند و از این طریق می‌توانند پیوندشان با یک برند را عمیق‌تر کنند.

برندها این نکته را با تمام وجود درک کرده اند، به همین خاطر است که برندها حاضر شده‌اند بهای بیشتری بپردازند تا طراحی بسته بندی محصولاتشان خاص و منحصر به فرد باشد.

اما وقتی صحبت از طراحی بسته بندی یک محصول به میان است، شرکت‌‌ها باید چه رویکردی را در پیش گیرند؟ مرور کردن جدیدترین گرایش‌های طراحی می‌تواند ایده بسیار خوب و مفیدی باشد. گرایش چیز عجیب و غریب و رمزآلودی است. برخی از این گرایش‌‌ها به همان سرعتی که ظهور می‌کنند، از رونق می‌افتند و برخی دیگر برای سال‌های متمادی به قوت خود باقی می‌مانند. برخی از این گرایش‌‌ها رشد می‌کنند و به محرک‌های اصلی گرایش‌های نوین تبدیل می‌شوند.

گرایش‌های طراحی در سال گذشته را می‌توان بی‌‌سر و سامان توصیف کرد. شاید بتوان انتخابات ریاست جمهوری، شرایط نامساعد اقتصادی و جو مملو از استرس جامعه را دلیل این نابسامنی دانست. با این اوصاف می‌توان به سال جدید خوش بین بود. انتظار می‌رود طراحان در سال جدید هر چه در چنته دارند رو کنند تا تجربه‌ای یکپارچه را برای مصرف کنندگان رقم زنند تا‌آنها این تجربه را با دوستان و آشنایان خود به اشتراک گذارند. این نکته را ملکه ذهنتان کنید تا به اتفاق‌هم نگاهی داشته باشیم بر:

طرح‌های واضح، صریح و عاری از هر نوع درهم ریختگی همواره در میان مردم به محبوبیت رسیده‌اند. در حقیقت بازگشت به اصول و ریشه‌‌ها نگاه‌‌ها را به سوی خود می‌کشاند. این طور که به نظر می‌رسد، طراحان در سال جدید تصمیم گرفته‌اند قدرت ساده گرایی، رنگ‌های بی‌‌نظیر و غنی و پیام‌های مختصر و موجز را به خدمت گرفته و در طراحی‌هایشان بر روی این عناصر بیشتر تأکید کنند. به قول یک آرشیتکت مشهور، هر چه کمتر بهتر. هدف از ساده گرایی خلق بسته بندی منحصر به فردی است که ارزش‌های محصول را دو چندان می‌کند. در چنین بسته بندی‌هایی می‌بایست بر روی مهم‌ترین ویژگی‌های محصول مانور داد. در دنیای امروز، مشتریان تنها چند ثانیه برای تصمیم گیری زمان دارند، در نتیجه یک طراحی متمایز و ساده گرا مجالی برای عرضه اندام خواهد یافت.

الهام گرفتن از طراحی بسته بندی‌های خلاقانه

الهام گرفتن از طراحی بسته بندی‌های خلاقانه

نمونه‌ای از طراحی‌های ساده گرا، برجسته و متمایز:

داستان سرایی
همان طور که پیش‌تر به آن اشاره شد، طراحی بسته بندی در استفاده خلاقانه از رنگ‌‌ها و عناصر دیگر خلاصه نمی‌‌شود.

طراحی حول محور داستان ها، احساسات و عواطف، اتحاد و یکپارچگی دور می‌زند. یک بسته بندی در خور توجه باید حرفی برای گفتن داشته باشد و پیامی را در گوش مشتری زمزمه کند تا او بتواند با برند شما ارتباط برقرار کند. یکی از جالب‌ترین گرایش‌های طراحی بسته بندی در سال جدید به کار گرفتن تصاویر برای روایت کردن داستان منحصر به فرد یک برند است. برای مشتریان بسیار حائز اهمیت است که این داستان به برند شما مرتبط باشد. برخی از این گرایش‌‌ها می‌کوشند با درک استراتژیک فرهنگ مردم و بررسی رفتارهایشان یک حس و حال انسانی به کمپین‌های بازاریابی ببخشند و داستان‌هایی پربار و پر مفهوم نقل کنند.

 

تکنیک‌های منحصر به فرد چاپ

هیچ چیز به اندازه باز کردن بسته بندی شیک و زیبایی که در نهایت ظرافت و سلیقه طراحی شده، هیجان‌انگیز نیست. با این روش می‌توانید خبره بودن خود را به رخ بکشید. بسته بندی‌های کاغذی عضوی جدایی ناپذیر از محصول بوده و می‌بایست از معیارها و استانداردهای مشخصی پیروی کنند تا تولید کننده اطمینان یابد محصول در کمال صحت و سلامت به دست مشتری می‌رسد. در اینجا است که تکنیک‌های منحصر به فرد چاپ به عنصری مهم و ضروری در فرآیند طراحی بسته بندی تبدیل می‌شوند. در ادامه شما را با تکنیک‌هایی آشنا می‌کنیم که به لطف‌آنها می‌‌توانید‌ بارقه‌هایی از خلاقیت را در تار و پود طرح هایتان تزریق کنید:
فلکسوگرافی
شکل مدرن و امروزی لتروپرس است که در آن از یک کلیشه (لوح چاپ) برجسته و منعطف استفاده می‌شود. از این تکنیک می‌توان برای چاپ بر روی طیف گسترده‌ای از مواد بسته بندی همچون پلاستیک، سلوفان (کاغذهای نازک و شفاف سلولزی)، کاغذ و نوارهای فلزی بهره گرفت.
چاپ دیجیتالی
یکی از عناصر خلاقانه صنعت چاپ به شمار می‌رود که با سرعتی سرسام‌آور در حال رشد است.

انتظار می‌رود تکنیک‌های چاپ در سال جدید پیشرفت چشمگیری داشته باشد: مات یا براق نقطه‌ای (Spot)

جامعه گرایی
شاید بسته بندی‌های جامعه گرا از حیث زیبایی‌های ظاهری حرفی برای گرفتن نداشته باشند اما به راحتی مصرف کنندگان را به وجد می‌آورند و‌آنها را به سفیران بازاریابی یک برند تبدیل می‌کنند. در سالی که پیش رو داریم می‌توانید با ارائه نسخه محدودی از یک بسته بندی یا محصول به مصرف کنندگان نشان دهید که به‌آنها بها می‌‌دهید و سعی در برآورده ساختن نیازهایشان دارید.

حروف چینی متفاوت و اختصاصی
طراحان از به کار گیری متفاوت و خلاقانه حروف لذت می‌برند. با استفاده از یک فونت منحصر به فرد می‌توانید ناگفته‌های بسیاری را در مورد برند خود فاش کنید. اگر می‌خواهید ظاهری گرم و صمیمی به برندتان ببخشید و حساب خود را از طرح‌های دیجیتالی و سرد رقبا سوا کنید، نباید از هنجار شکنی ابایی داشته باشید. با کمک فونت‌های دست نویس می‌توانید حس و حالی انسانی در تار و پود برندتان تزریق کرده و یک نوستالژی خاطره‌انگیز و منحصر به فرد را در ذهن مخاطبین بیدار کنید تا‌آنها بتوانند راحت‌تر با شما ارتباط برقرار کنند. در سال جدید شاهد روی آوردن برندها به حروف چینی کاملاً اختصاصی و انحصاری خواهیم بود. نوشته‌های دست نویس در قیاس با تصاویر هنرمندانه و غیر صنعتی و محصولات دست ساز ارجحیت خواهند داشت.