۰۲۶۳۴۲۷۳۳۰۳
کاتالوگ شرکت

کارتن سازی و سفارش کارتن

کارتن سازی و سفارش کارتن

کارتن سازی و سفارش کارتن از ارکان مهم  زیرمجموعه‌های صنایع بسته‌بندی، صنعت کارتن سازی و جعبه سازی می باشد،بهره گیری از کارتن برای بسته‌بندی انواع محصولات، از زمان‌های دور به عنوان یکی از اصلی‌ترین روش‌های بسته‌بندی مورد استفاده قرار میگرفته است.

بهترین کارتن اسباب‌کشی آن است که به موارد زیر توجه شود:

۱. جنس کارتن: از کارتن با جنس بالا و مقاوم در برابر ضربه و رطوبت استفاده شود.

۲. سایز کارتن: سایز کارتن باید مناسب حجم اسباب‌کشی باشد، به طوری که همه اجزای اسباب‌کشی به راحتی درون کارتن قرار گیرند و به آسانی بتوان آن را جابجا کرد.

۳. صلابت کارتن: کارتن باید به گونه‌ای ساخته شده باشد که باز شدن آن در حین حمل و نقل از بین برود. برای این منظور از کارتن‌هایی با سیستم قفل‌های صلب و محکم استفاده کنید.

۴. تحمل وزن: کارتنی که قادر به تحمل وزن اسباب‌کشی است بهترین گزینه است، به طوری که هنگامی که اسباب‌کشی درون آن قرار گیرد، کارتن شک نکند و از بین نرود.

۵. قابلیت بازیافت

استفاده از کارتن برای بسته‌بندی مزیت‌های فراوانی دارد، مانند صرفه جویی در زمان بسته‌بندی و راحت‌تر کردن فرآیند بسته بندی. یکی دیگر از کاربردهای استفاده از کارتن‌های چندلایه می‌تواند حفاظت کالا در هنگام انبارکردن و حمل و نقل را باشد.

در فرآیند تولید کارتن سازی، اول از همه  ورق کارتن از رول کاغذ تولید می‌ گردد.  و در ادامه فرآیند تولید ورق کارتن به منظور محافظت از محصول به شکل صحیح و متناسب با ابعاد محصول به صورت باکس و جعبه طراحی و تولید می‌ شود.  و در آخر با توجه به تنوع و طرح روز رنگ، زیبایی و کاربرد آن در تبلیغات به روش‌های متنوع چاپ و رنگ آمیزی می‌گردد.

بررسی کارتن سازی و سفارش کارتن

کارتن‌های بسته‌بندی که در صنعت کارتن سازی و جعبه سازی تولید میگردند انواع گوناگونی داشته، می‌توانید کارتن‌های بسته‌بندی را بدر دو دسته قرار داد:

  1. کارتن عادی(کارتن سازی پارس)

 کارتن مقوایی به کارتن‌هایی اطلاق شده: که با استفاده از دستگاه به صورت برش و چاک ساخته شده اند و به صورت رایج دارای تلورانسی حداکثری از ۲ میلی‌متر می باشند. این نوع از کارتن‌ها دارای مزیت‌ها و معایبی می باشند. مثلا سرعت در تولید، عدم احتباج به طراحی قالب و قیمت ارزان‌تر آن‌ها نسبت به کارتن‌های دایکاتیمی‌تواند از علتهای محبوبیت آن‌ها در صنعت کارتن‌سازی باشد. البته مشکلاتی وجود دارد که می‌تواند به خطای بیشتر در طراحی ابعاد و کیفیت کمتر اشاره نمود.

  1. کارتن دایکاتی(کارتن سازی پارس)

کارتن‌های دایکاتی به وسیله قالب‌های تیغ دار ساخته میشود و بدون تلورانس ابعاد می باشند. کیفیت کارتن و دقت در ساخت نیز از جمله مزایای کارتن‌های دایکاتی در کارتن‌سازی بوده است. کاربرد کارتن های دایکاتی عبارتند از:

  • کارتن دایکاتی سوراخ دار: به علت استفاده از سوراخ برای ایجاد جریان هوا در داخل کارتن این نام برای این نوع کارتن استفاده میشود.  از این کارتن بسته‌بندی برای  کارتن‌های میوه و کارتن‌های محصولات دریایی و لبنی مورد استفاده قرار میس دهند. بطور کلی  برای محصولاتی که نیاز به انبارکردن در سردخانه دارند از این نوع کارتن‌ها استفاده میشود که دارای سوراخ و مجرا در بدنه برای ایجاد جریان هوا در داخل کارتن است.
  • ساخت کارتن دایکاتی تلسکوپی: این نوع از کارتن‌ها شامل درب مجزا  از بدنه اصلی کارتن مقوایی می باشند که با قرارگیری محصول از بالا برروی جعبه قرار میگرند. کارتن‌ بسته‌بندی موز  از این نوع کارتن‌ها با درب تلسکوپی است.
  • کارتن  دایکاتی دسته دار
  • کارتن دایکاتی پنجره‌دار
  • کارتن  دایکاتی بدون درب

کارتن تولیدات کارتنچی یکی بسته بندی هایی میباشد که به وسیله شرکت کارتن سازی پارس  ساخت میشود.

برای دریافت استعلام قیمت  جعبه و کارتن بسته بندی میتوانید با کارشناسان ما در تماس باشید.

طراحی سفارشی کارتن و کارتن بسته بندی

با یاری صنعت چاپ، کارتن های متنوعی و رنگارنگی ساخته می شود. به نظر شما فرق کارتن ها تنها در رنگ بندی و نوع چاپ آنها می باشد؟ پاسخ این سوال نه است! طراحی های گوناگون برای تولید کارتن میشود انجام داد. براساس هر نوع بسته پستی، کارتن های متنوعی باید بکارگرفته شود. همانطور که از قبل گفته شد، کارتن را در مدل ها و انواع گوناگونی می توان طراحی نمود. که در ادامه به معرفی بیشتر هر کدام از این طراحی های کارتن سازی می پردازیم.

 

به طور کلی میتوان گفت، برای بسته بندی  تمام محصولات  از کارتن بسته بندی استفاده می شود. امروزه، صنعت کارتن سازی پیشرفت های زیادی کرده است .

برای دریافت قیمت و سفارش کارتن در کارتن سازی با ما تماس بگیرد

۰۹۱۰۸۴۱۷۰۷۰

دانلود pdf  مقاله