۰۲۶۳۴۲۷۳۳۰۳
کاتالوگ شرکت

سازگاری کارتن های اسباب کشی و بسته بندی با محیط زیست

سازگاری کارتن های اسباب کشی

 

یکی از مهمترین و بزرگترین دغدغه سران کشور در جهان حفاظت از محیط زیست می باشد، به خاطر همین موضوع اهمین حفظ محیط زیست در صنایع خیلی مورد توجه قرار گرفته است ،در این مقاله به بررسی کارتن های بسته بندی سلولزی می پردازیم.

طبق اعلام آژانس بسته بندی ایران در مورد صنعت بسته بندی کشور : استفاده از کارتن های تاشو برای بسته بندی و پیشگیری از ایجاد ضایعات به محیط زیست کمک کرده است.

کارتن های اسباب کشی و بسته بندی

 بازیافت کارتنهای قدیمی :

در اروپا صنایع کاغذ دارای  زیرساختهای بسیار خوبی برای بازیافت کاغذ وجود دارد کارتن  های بلااستفاده جمع آوری شده و برای بازیافت به کارخانه های بازیابی ارسال می شوند در سال ۲۰۰۷ حدود ۸۰% کاغذها در اروپا بازیافت و حدود۶۰% کارتنهای تولید شده نیز از کاغذهای بازیافتی تهیه شدنده اند .

انرژی استفاده شده  در تولید و ساخت  کارتن و مقوا :

در اروپا حدوداً ۵۰درصد کل انرژی مورد استفاده در صنعت خمیر ، کاغذ و مقوا برطبق زیست توده ها می باشد، بواسطه ی فراورده های جانبی چوب انرژی تجدیدپذیر به شکل برق و بخار برای فرایندهای تولید کارتن آماده میشوند.

زیست توده در ، تولید کاغذ و مقوا چیست؟

زیست توده و یا تولید انرژی نامیده میشود که راهل مناسبی برای تامین انرژی و تولید آن بوده است که شاید در بعضی موارد راه حل مناسبی نباشد به این دلیل که اولا هزینه بالایی دارد و همچنیم از نظر زیست محیطی فشار زیادی به چنگلها وارد میشود .

آیا در تولید و ساخت کارتن آب مصرف میشود و چه میزان؟

آب یکی از مواد ضروری و مهم ساخت  کاغذ و مقوا بوده آب بعنوان عامل پیوند بین الیاف در فرایند تولید عمل میکند و برای انتقال ، تمیز کردن ، بعنوان حلال ، حامل انرژی به شکل بخار و مورد استفاده قرار میگیرد .
این آب مورد نیاز معمولاً از منابع سطحی و رودخانه ها یا دریاچه ها تامین می شود، ۹۵% آب مورد مصرف صنایع تمیز و پاکیزه بوده و مجدداً مورد استفاده قرار خواهند گرفت، در کارخانه ها تمام پساب ها قبل از برگشت داده شدن به محیط زیست بر طبق استانداردها و قوانین اروپا پاکسازی می شوند .

چرا مصرف کنندگان استفاده از  کارتن را دوست دارند؟

در واقع کارتنها توسط مردم شناخته شده و مورد استقبال قرار گرفته است،بررسی ها نشان میدهد که مصرف کنندگان ارزش کارتنهایی را که از منابع طبیعی و تجدید پذیر که به راحتی قابل بازیافت هستند و تولید میشوند را دانسته اند و به آنها احترام گذاشته و ارزش کارتنها را میدانند . کارتنها بخصوص کارتن های بسته بندی  به اسانی قابل باز شدن  و به راحتی مجدداً بسته میشوند  و قابل انبار بودن ،  و همچنین اطلاعات مورد نیاز مصرف کنندگان در طی یک فرایند چاپی ساده  و نرم بطور خوانا و دقیق روی کارتنها وجود دارد.

کارتن مقوایی بسته بندی به شکل  جعبه ای شامل یک جعبه تاشو از یک بسته چهار طرفه بوده که در دو قسمت بالا و پایین توسط چهار تکه بسته میشوند ،لوازم  و محصولات در وسط جعبه قرار گرفته که برای حفاظت بیشتر محصولات و وسایل و محتویات در کف کارتن مقوایی آماده و یک تکه کارتن مقوام قرار می گیرد.

صنایع  کارتن سازی ازنظر اقتصادی و درآمد زایی :

بسته بندی ارزان قیمت : بدلیل پایین بودن قیمت مواد اولیه تولید کارتن
هزینه اندک حمل و نقل و انبارداری این نوع بسته بندی بدلیل وزن کم
تغییر ساختار و شکل  و گرافیک بسته بندی با کمترین هزینه بدلیل پیشرفت  فناوریهای صنعت کارتن سازی

تبلیغات و بازاریابی

ازنظر بازاریابی بسته بندی مقوایی و کارتن به خاطر برخورداری ازشکلی منظم هندسی به خوبی درذهن ماندگار میشود .
کارتن ها دارای قابلیت چاپ پذیری بالایی هستند. این بسته بندی  تاثیر فراوانی  دربالا رفتن میزان فروش محصولات دارند.
جهت خرید انواع کارتن و مشاوره رایگان با ما تماس بگیرید

تهیه و تنظیم کارتن چندی قبل از اسباب کشی

هر وقت تمایل به اسباب و اثاث کشی گرفتید ، کوشش نمائید یک یا این که دو هفته پیش از تاریخ اسباب و اثاث کشی کارتن ها و باکس های لازم برای اثاثیه کشی را تهیه و تنظیم نمایید. روشی برای احتساب تعداد کارتن های مایحتاج برای اثاثیه کشی شما نیست ولی میتوانید با دقت به وسعت وسایل خویش تعداد تقریبی از کارتن ها را تقریب بزنید. بهتر میباشد هنگام تهیه و تنظیم کارتن های لوازم کشی آنان را در اندازه های گوناگون تهیه و تنظیم نمایید.
  •  تولید کارتن
  •  خرید کارتن محصولات
  •  ساخت کارتن سازگار محیط
  •  سفارش کارتن بسته بندی
  •  کارتن های اسباب کشی و بسته بندی