۰۲۶۳۴۲۷۳۳۰۳
کاتالوگ شرکت

کارتن های مقوایی پس از استفاده چگونه بازیافت میشوند؟

فرقی نمی‌کند که جدیدا  اسباب‌کشی کردید ویا، کلی لوازم  به صورت آنلاین خریداری کرده باشید، گاهی اوقات خود را در محاصره انبوه کارتون های مقوایی و جعبه هایی می‌بینید. آمار و ارقام نشانگر این است که هر یک از شهروندان انگلیسی سالانه ۱۴۰ جعبه مقوایی مصرف می‌کند. اما با این  جعبه ها چکار کنیم ؟

در حال حاضر  راه‌های زیادی برای به کارگیری دوباره جعبه های مقوایی قدیمی وجود دارد، بهترین و خلاقانه‌ترین روش‌های استفاده دوباره  از کارتن های مقوایی را در متن زیر برای شما آماده کرده ایم:

 اولین گزینه‌ای که در پیش رو داریم ، بازیافت کردن مقوا می باشد، یک گزینه دائمی  و ماندگار می باشد . در واقع بیش از سه چهارم مقواها بازیافت می‌شوند. با توجه به این که سهم مقوا در پسماندهای خانگی تقریباً ۳۵  درصد می باشد ، می‌توان این حجم از بازیافت را یک گام بی‌نظیر تلقی کنیم. بعضی از آمار و ارقام نشانگر  از آن است که در ازای هر تن مقوایی که بازیافت می‌شود، ۱۷ درخت نجات پیدا میکند  و در بیش از ۴۰۰۰ کیلو وات ساعت انرژی برق صرفه‌جویی شده است.

اغلب مراکز بازیافت تجهیزات  منحصر به فرد خود را برای بازیافت مقوا دارا هستند  و همین امر روند بازیافت کارتن های اسباب‌کشی را از هر زمان دیگری اسانتر کرده است.

بازیافت کارتن بسته بندی

کارتن های مقوایی

کارتن های مقوایی

شاید این راهکارها به اندازه روشهای قدیمی بازیافت، واضح و همه‌گیر نبوده باشد اما می‌توان مقوا را به روش‌های مختلفی در باغبانی مورد استفاده قرار دهیم. یکی از این روش‌ها استفاده از مقوای خیس خورده و مخلوط شده با خاک به عنوان کود گیاهی می باشد.

به علاوه مقوا یک سد بی‌نظیر در برابر علف‌های هرز و یک محافظ قوی برای گل و گیاهان بوده، و آنها را از آسیب‌هایی نظیر لگد مال شدن محافظت میکند. برای کنترل علف‌های هرز کافی است چند لایه مقوا را در محوطه‌های مشکل‌زا قرار دهیم تا علف‌های هرز نتوانند در آن محدوده نفوذ کرده باشند. به علاوه می‌توانید جعبه های کهنه را با خاک پر کرد تا یک بستر مساعد برای پرورش گل و گیاهان جدید فراهم کنیم. می‌توان از جعبه های مقوایی برای کمک به جوانه‌زدن بذرها بهره بگیریم؛ چند بذر را در یک تکه مقوای مرطوب کاشته و کمی‌خاک بر روی بذرها می ریزیم، مقوا  به رشد  تا گل‌ها و گیاهان کمک میکند.

هدف از طراحی کارتن اسباب کشی ذخیره و انبار کردن لوازم مختلف می باشد، پس چرا برای همین منظور از آن‌ها استفاده نکنیم؟ می‌توان برای نگهداری از وسایل مختلف یا انبار کردن لوازمی همچون اسباب‌بازی، کاغذهای داخل کشوهای آشپزخانه از جعبه های قدیمی استفاده نمود.

جعبه های مقوایی برای انبارکردن طولانی مدت لوازمی  مثل  لباس‌های قدیمی در اتاق زیرشیروانی یا زیرزمین مناسب بوده. با جعبه های مقوایی می‌توان کارهای عجیب و غریب دیگری هم کرد؛ می‌توان تکه‌هایی از مقوا را برید و از آن‌ها به عنوان لیبل یا تابلوی اعلانات رویدادهای مهم خانوادگی استفاده کرد. البته می‌توان هدایای تولد یا سال نو را درون جعبه های مقوایی قدیم بسته بندی کرد.

 

استفاده مجدد از کارتن اسباب کشی

برای حفظ محیط زیست باید استفاده مجدد را بر بازیافت ارجحت دهیم. چرا که فرآیند بازیافت مستلزم صرف انرژی و منابع بوده، در حالی که می‌توان با استفاده مجدد از این مواد مانع از هدر رفت آن منابع بشویم. مقوا به خاطر وزن و قابلیت بازیافتش، توانسته جایگزین بسیاری از کالاهای پلاستیکی باشد، کالاهایی که پیش از این عادت به خریدن آن‌ها داشتیم.

اسان شدن اسباب‌کشی

اسباب‌کشی گاهی تا اندازه ای دلهره‌آور و هراسناک می شود در صورتی که اصلا این طور نیست ،با ما موافق نیستید؟ ما در کارتن سازی پارس  تمامی مواد بسته‌بندی مورد نیاز شما را از کارتن آماده بسته بندی تا نوار چسب و … به فروش می رسانیم  تا اطمینان داشته باشید  وسایل و اثاثیه‌تان صحیح و سالم به خانه جدید حمل شود  تا تجربه اسباب‌کشی برایتان ساده و بی‌دردسر شود و برای شروع یک زندگی جدید آماده شوید.

نکته جالب قابل بیان که  بدانید سنگین‌ترین ساختمانی که در طول تاریخ جابجا شده متعلق به فردی با نام فو گانگ از گوانجو بوده ایشان ساکن چین می باشد. این ساختمان وزنی تقریبی ۱۵ هزار و ۱۵۰ تن دارد که در سال ۲۰۱۴ و در عرض ۱۱ روز ۳۷ متر جابجا شد. چگونگی این جابجایی و از همه مهم‌تر علت آن، مسئله‌ای است که تا به حال موفق به کشف آن نشده است!